EFT en eenzaamheid, werkt dat ook hierbij? Je eenzaam of alleen voelen is iets waar je gevoelens bij hebt.
Soms kun je kiezen om een tijdje alleen te zijn. Even tot rust komen, tijd voor jezelf nemen. Een fijne ervaring, waar jij je goed bij voelt.
Er zijn ook situaties waarbij je er niet voor hebt gekozen om alleen te zijn. Je voelt je dan niet prettig, maar eenzaam. En dan kunnen er emoties zijn die niet fijn voelen.

 

Eenzaamheid is een gevoel, een negatieve emotie

 

Je eenzaam voelen, kan voor mensen een negatief gevoel meebrengen. Ze voelen zich alleen, vinden dat niet leuk. Of voelen zich misschien buitengesloten en zijn daarom boos op andere mensen, of voelen zich verdrietig. Deze emoties kunnen zich vastzetten in het lichaam, waar dan ook. In je spieren of in je organen. Je kunt ziek worden of andere klachten ontwikkelen.

Niet zo leuk om te merken. Want…. dan komt dat er óók nog een keer bij! En je voelde je al zo rot omdat je geen schouder hebt om bij uit te huilen.

 

Aan de slag met EFT

 

Wat als je nu niet zoveel last zou hebben van het eenzaam zijn?
Als je het verdriet of de boosheid of het buitengesloten voelen kunt oplossen?
Met behulp van Emotional Freedom Techniques kun je alle emoties die je voelt los kloppen en afvoeren uit je lichaam. Het enige wat je hoeft te doen is kijken wat je voelt. Hoe jij je voelt als je merkt dat jij je eenzaam voelt

 

EFT en eenzaamheid, waar klop je op?

 

Met EFT werken we vanuit het negatieve gevoel. In dit geval dat jij je eenzaam of alleen voelt. Misschien merk je al gelijk dat jij je er boos of verdrietig bij voelt.
Maak geen lange of ingewikkelde zinnen. Korte en eenvoudige zinnetjes werken het beste.

Een zinnetje om mee te beginnen is bijvoorbeeld: “Ik voel mij eenzaam.” of “Ik voel mij alleen.”
Als je het zinnetje hardop zegt, voel je ergens in je lichaam wat. Geef dat een cijfers tussen de 0 en 10, waarbij 0 niets is en bij 10 vlieg je eigenlijk tegen het plafond. Ga dan kloppen en kijk na elke ronde of je nog wat voelt. Als het cijfer 0 is, kun je verder met een andere zin.
Mogelijk heeft het zinnetje bij jou meer effect als je zegt “Ik ben..” en niet “Ik voel..” Dat kan, speel met de woordjes en kijk wat bij jou de sterkste reactie geeft.
Zelf speel ik ook nog altijd met woordjes. Een kleine verandering van slechts één woordje kan juist heel veel meer effect geven.

Als je niets meer voelt op het eerste zinnetje, kun je verder gaan met het volgende zinnetje.
Misschien heb je gemerkt dat jij je verdrietig voelt. Of heb je gemerkt dat jij heel boos bent omdat iemand jou in de steek gelaten heeft. Dan kun je daar verder mee gaan.

 

Hulp nodig met eenzaamheid?

 

Wat ik heb bereikt, wil ik graag met anderen delen. Dat is de reden waarom ik met mijn praktijk ben begonnen. Naast de techniek die mij geholpen heeft, heb ik mij verdiept in andere werkwijzen die ik toepas.
Ik kijk wat voor jou het beste is op het moment dat wij een afspraak hebben. Dan kan live, maar ook prima online.

Wil je mij eerst beter leren kennen? Klik dan op de knop “Uitleg in de praktijk.”

Je kunt ook gelijk een afspraak aanvragen door op de knop contact te klikken.

Lees verder als je meer wilt weten over hoe je somberheid kunt aanpakken.

Zoek je een therapeut dichter bij jou in de buurt? Kijk dan op It’s just therapy.